RegulamiN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1 Postanowienia wstępne
1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa ogólne warunki i zasady sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego www.butikevelina.pl, przez EVELINA FASHION Sp. z o.o., ul. Otmuchowska 48, 48-300 Nysa, NIP: 7532477953, jak również warunki i zasady świadczenia przez ww. podmiot nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów i Przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego.
§ 2 Definicje
1) Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Produktów określonych w Zamówieniu;
2) Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania dostawy Produktów:
a) firma kurierska;
3) Dzień roboczy – dzień pracujący od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych do pracy;
4) Formularz kontaktowy – formularz dostępny na Stronie w zakładce „Kontakt”, umożliwia wysłanie wiadomości do Sprzedawcy i kontakt z nim drogą elektroniczną;
5) Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;
6) Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia oraz określenie warunków Umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
7) Klient - każdy podmiot korzystający z Usług oferowanych na Stronie lub dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu;
8) Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Od 1 stycznia 2021 r. przez Konsumenta rozumie się także osobę fizyczną zawierającą za pośrednictwem Sklepu Internetowego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
9) Konto - konto Klienta w Sklepie, na którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach;
10) Koszyk zakupów - lista Produktów wybranych przez Klienta z intencją zawarcia Umowy Sprzedaży w procesie składania Zamówienia;
11) Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma mogąca stanowić przedmiot Umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w ramach Umowy zawartej na odległość;
12) Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą umowę w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą;
13) Sklep/Sklep internetowy - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.butikevelina.pl
14) Sprzedawca - EVELINA FASHION Sp. z o.o., adres: ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa, NIP: 7532477953; REGON: 540998670; KRS: 0001157721;
15) Strona/Strona internetowa – strona www.butikevelina.pl
16) Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu/-ów zawierana albo zawarta między Klientem oraz Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego;
17) Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
18) Usługi – usługi świadczone nieodpłatnie przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w związku z prowadzeniem Strony i Sklepu internetowego;
19) Zamówienie - oświadczenie woli Klienta wyrażone w formie elektronicznej za pośrednictwem Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 3 Kontakt ze Sprzedawcą i numer rachunku bankowego
1) Adres Sprzedawcy: ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa.
2) Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@evelinabutik.pl
3) Dane do przelewu:
EVELINA FASHION Sp. z o.o.
ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa
Nr rachunku: 28 1140 2004 0000 3802 8561 1408 mBank
4) Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4 Informacje ogólne
1. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
2. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 7 Regulaminu lub przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za dostawę), o której Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową sprzedaży.
5. Sprzedawca prowadzi konto firmowe Sklepu w serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram (dalej: Fanpage) pod nazwą Evelina Fashion.
6. Celem prowadzenia Fanpage jest prezentowanie i sprzedawanie Produktów Sprzedawcy (także podczas transmisji sprzedażowych), informowanie użytkowników portali społecznościowych o nowościach, promocjach i nadchodzących wydarzeniach.
7. Odrębny regulamin sprzedaży Produktów za pośrednictwem serwisów społecznościowych zamieszczony jest na profilu Sklepu na Facebooku. Informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z prowadzeniem Fanpage znajdują się w polityce prywatności.
§ 5 Wymogi techniczne
1. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne, które Klient powinien posiadać to:
1) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet (łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s),
2) przeglądarkę internetową obsługującą JavaScript oraz pliki cookies: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 8.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 20.0 lub Chrome (wszystkie wersje),
2. Ponadto, w celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
3. Sugerujemy, aby na bieżąco aktualizować używaną przeglądarkę internetową do najnowszej wersji, celem zapewniania optymalnego wyświetlania Strony.
4. Sugerowana minimalna rozdzielczość ekranu to: 1280 x 720 pikseli.
5. Strona zoptymalizowana jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet). Na urządzeniach mobilnych Strona internetowa www.butikevelina.pl działa najlepiej na przeglądarce Chrome i pod nią jest optymalizowana. Zalecamy używanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej w celu poprawnego wyświetlania zawartości Strony internetowej.
§ 6 Rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
1. Za pośrednictwem strony internetowej, Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów drogą elektroniczną następujące Usługi:
1) usługa formularza kontaktowego – formularz umieszczony jest na Stronie internetowej w zakładce „Kontakt”, umożliwia skierowanie do Sprzedawcy wiadomości dotyczącej Produktów i usług oferowanych przez Sprzedawcę, w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Klient może w każdej chwili zrezygnować z tej Usługi poprzez zaprzestanie z jej korzystania.
2) Usługa newslettera polega na periodycznym przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres e-mail wskazany przez Klienta lub podany numer telefonu, wiadomości e‑mail lub wiadomości SMS zawierającej informacje o nowych Produktach lub usługach znajdujących się w ofercie Sprzedawcy, promocjach, wydarzeniach. Aby skorzystać z usługi newslettera wymagane jest podanie w odpowiednim miejscu swojego adresu e-mail lub numeru telefonu. Pola te są obowiązkowe. Następnie Klient, w celu dodania jego adresu e-mail do bazy subskrybentów Sprzedawcy, musi potwierdzić chęć zapisu jednocześnie wyrażając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i przy wykorzystaniu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Klienta . Wyrażenie zgód jest dobrowolne, jednakże konieczne do wysyłki newslettera. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości e-mail wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres: kontakt@evelinabutik.pl.
3) Usługa umożliwiająca założenie Konta Klienta dostępna jest po wypełnieniu Formularza rejestracyjnego i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony, umożliwiającego Klientowi uzupełnienie i modyfikację danych, które podał podczas rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych. Z chwilą kliknięcia przez Klienta w link aktywacyjny otrzymany na adres e-mail wskazany w Formularzu rejestracyjnym dochodzi do założenia konta Klienta i zawarcia umowy o świadczenie tej Usługi przez Sprzedawcę. Założenie Konta Klienta jest możliwe również poprzez zalogowanie się przez Klienta na Stronie za pomocą swojego konta na portalu społecznościowym Facebook: w takiej sytuacji Sprzedawca otrzyma następujące dane Klienta: imię i nazwisko, adres e-mail. Klient ma możliwość usunięcia Konta w każdej chwili i bez podania przyczyny, w szczególności poprzez przesłanie takiego żądania za pośrednictwem wiadomości e-mail, na adres poczty elektronicznej: kontakt@evelinabutik.pl
4) Formularz zamówienia jest usługą o charakterze jednorazowym rozpoczętą wraz z momentem dodania pierwszego Produktu do Koszyka zakupów, a kończącą się z chwilą złożenia Zamówienia lub rezygnacji z niego przez Klienta. Złożenie zamówienia następuje po spełnieniu łącznie dwóch kolejnych kroków: 1) wypełnieniu Formularza zamówienia oraz 2) kliknięciu pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzonych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Stronie internetowej Sklepu).
2. Korzystanie z wszystkich dostępnych w Sklepie Internetowym Usług elektronicznych (zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) jest dobrowolne i nieodpłatne.
3. W przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa, a w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony internetowej Sklepu lub innymi działaniami hackerskimi, Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania Konta Klienta i pozostałych nieodpłatnych Usług oferowanych na Stronie. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną poprzez wiadomość skierowaną na adres e-mail podany przez Klienta w Formularzu rejestracyjnym.
§ 7 Zakładanie Konta w Sklepie
1. Klient ma możliwość skorzystania z Usługi założenia Konta w Sklepie za pomocą Formularza rejestracyjnego udostępnionego na Stronie poprzez:
a) wybranie hasła ”Zaloguj się” a następnie opcji „Zarejestruj się” lub
b) przy składaniu pierwszego Zamówienia, poprzez: użycie opcji „Zarejestruj się” dostępnej po kliknięciu „Przejdź do kasy” .
Do założenia Konta niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, telefon kontaktowy, adres e‑mail, a następnie kliknięcie przycisku „Zarejestruj się”. W przypadku zakładania Konta przy pierwszych zakupach niezbędne jest kliknięcie przycisku „Zarejestruj się”, a następnie dokończenie Zamówienia oraz kliknięcie przycisku „Potwierdzam Zamówienie”.
2. Założenie Konta Klienta jest możliwe również poprzez użycie posiadanego przez Klienta konta na portalu społecznościowym Facebook. Wówczas wymagane jest zalogowanie się na Stronie za pomocą osobistego konta Klienta na portalu społecznościowym Facebook. W takiej sytuacji Sprzedawca otrzyma następujące dane Klienta: imię i nazwisko, adres e-mail. W przypadku zakładania Konta na urządzeniu, na którym Klient jest już zalogowany na portalu społecznościowym Facebook, pobranie danych niezbędnych do utworzenia Konta następuje automatycznie.
3. Po przesłaniu wypełnionego Formularza rejestracji, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas rejestracji danych.
4. Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła ustanowionego w Formularzu rejestracyjnym. Możliwe jest również logowanie za pośrednictwem konta Facebook. Wówczas Klient poproszony jest o podanie nazwy użytkownika oraz hasła jakie posiada do konta użytkownika na portalu społecznościowym Facebook. Po dokonaniu autoryzacji na stronie facebook.com, Klient zostaje przekierowany do Sklepu Internetowego. Nazwa użytkownika do serwisu facebook.com oraz jego hasło nie są rejestrowane i przechowywane przez Sprzedawcę.
§ 8 Zamówienia oraz zawarcie Umowy sprzedaży
1. Informacje zawarte na Stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Zamówienia złożone w soboty, niedziele lub inne dni ustawowo wolne od pracy, jak również złożone po godzinie 17:00 rozpatrywane będą w pierwszym dniu roboczym przypadający bezpośrednio po dacie złożenia takiego Zamówienia.
4. Zasady składania Zamówień w Sklepie:
1) Na Stronie Internetowej Klient wybiera kategorię produktów, która go interesuje klikając na odpowiednią ikonę;
2) kolejny krok stanowi wybór konkretnego Produktu/-ów z listy oraz wybranie jego rozmiaru, koloru, ilości, a następnie dodanie go do Koszyka zakupów;
3) przed dokonaniem zakupu można zapoznać się z opisem Produktu umieszczonym w karcie Produktu;
4) w celu sprawdzenia listy zakupów znajdujących się w Koszyku zakupów, bądź dokonania korekty Zamówienia, należy kliknąć w link „Pokaż koszyk”;
5) Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „Koszyku zakupów” sposobu dostawy, formy płatności oraz wypełnieniu wszystkich obowiązkowych danych (imię i nazwisko, adres, telefon kontaktowy, adres e‑mail) składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie internetowej Sklepu przycisk „Potwierdzam Zamówienie”.
5. Zastrzega się, że umieszczenie Produktu/ów w koszyku nie stanowi ich rezerwacji, a tym samym gwarancji ich dostępności.
6. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktu/ów.
7. Sprzedawca potwierdza otrzymanie Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany w trakcie składania Zamówienia. Z chwilą przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z potwierdzeniem realizacji zamówienia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
8. Zastrzega się, że Sprzedawca może nie przyjąć oferty zawarcia Umowy sprzedaży z Klientem, w szczególności jeżeli realizacja zamówienia byłaby niemożliwa lub mogłaby spowodować po stronie Sprzedawcy znaczną szkodę. Wówczas Sprzedawca poinformuje o tym Klienta w wiadomości e-mail najszybciej jak to możliwe. Gdyby płatność za wybrane Produkty była już zrealizowana, Sprzedawca dokona zwrotu wpłaconych środków w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności.
9. Sprzedawca utrwala, zabezpiecza oraz udostępnia Klientowi treść Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy stronami poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail wskazanej w poprzednim punkcie, zawierającej co najmniej: 1) oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia oraz o jego przyjęciu do realizacji; 2) potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży; 3) załącznik w postaci Regulaminu.
10. Sprzedawca zastrzega, że jeżeli którekolwiek z obowiązkowych pól w Formularzu zamówienia nie zostanie poprawnie wypełnione, Zamówienie nie będzie przyjęte do realizacji.
11. W przypadku Zamówień wzbudzających uzasadnione wątpliwości co do ich treści, Sprzedawca zastrzega sobie prawo telefonicznego kontaktu na numer, który został podany podczas składania Zamówienia, celem wyjaśnienia wszelkich wątpliwości i potwierdzenia Zamówienia.
12. Zastrzega się, że niektóre Produkty zaprezentowane w Sklepie mogą być czasowo lub całkowicie niedostępne. Informacja o braku dostępności Produktu znajduje się na stronie danego Produktu, w jego opisie.
§ 9 Metody dostawy, termin realizacji Zamówienia oraz płatności
1. Składając zamówienie Klient ma możliwość wyboru dostarczenia Produktów:
a) wysyłka za pośrednictwem wskazanego na stronie internetowej Dostawcy,
b) Odbiór osobisty.
2. Dostawa Zamówionych Produktów możliwa jest zarówno na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jak i za granicę.
3. Dostawa na terenie całego kraju jak i poza jego granicami odbywa się za pośrednictwem Dostawcy, na podstawie informacji zamieszczonych w Formularzu zamówienia oraz w samym Zamówieniu.
4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy są przedstawiane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w szczególności uwzględniając moment wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży ze Sprzedawcą.
5. Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji Zamówienia i przekazania Produktu/ów Dostawcy w terminie 1-5 Dni roboczych liczonych od dnia zaksięgowania środków uiszczonych tytułem zapłaty ceny za Produkt/y. W przypadku skorzystania z opcji „odbiór osobisty”, Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji Zamówienia w terminie 1-5 Dni roboczych.
6. W Formularzu zamówienia Sprzedawca zamieszcza informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji Zamówienia przez Dostawcę.
7. Odbiór osobisty zamówionych Produktów możliwy jest w poniedziałek w godzinach od 15:00 do 16:00 pod adresem:
EVELINA FASHION Sp. z o.o.
ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa
8. W przypadku wyboru opcji „odbiór osobisty” Klient zobowiązany jest do odebrania Zamówienia w terminie do 6 Dni roboczych liczonych od dnia otrzymania od Sprzedawcy wiadomości e-mail z informacją o tym, że Zamówienie gotowe jest do odbioru. Brak odebrania Zamówienia w ww. terminie uznany będzie za odstąpienie przez Klienta od zawartej Umowy sprzedaży.
9. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
a) płatność za pomocą Przelewy24 polega na dokonaniu płatności poprzez usługę Przelewy24; Klient zostanie poproszony o wybór banku, którego jest klientem, a następnie zostanie przekserowany do bankowości elektronicznej swojego banku. W gotowym już formularzu przelewu, dane uzupełniane są automatycznie, a Klient dokonuje jedynie autoryzacji transakcji - w tym przypadku realizacja Zamówienia nastąpi po zaksięgowaniu środków przez Sprzedawcę oraz potwierdzeniu przez niego złożenia Zamówienia;
b) Płatność gotówką przy odbiorze osobistym płatność gotówką przy odbiorze osobistym Zamówienia w miejscu, o którym mowa w ust.8 powyżej, dostępna jest bez żadnych dodatkowych opłat.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy (dotyczy wyłącznie Konsumentów)
1. Klientom będącym Konsumentami przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni liczonych od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Produktu/ów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu/ów.
2. W celu odstąpienia od Umowy zawartej na odległość należy poinformować o tym wyraźnie Sprzedawcę w powyższym terminie, poprzez złożenie stosownego oświadczenia woli, wraz ze zwrotem produktów w terminie 14 dni liczonych od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie Produktu/ów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu/ów.
Formularz odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu i jest dostępny do pobrania w zakładce Dostawa oraz klikając tutaj.
3. Zakupiony Produkt należy przesłać na następujący adres: EVELINA FASHION Sp. z o.o. ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa. Jeżeli Klient nie korzysta z formularza odstąpienia od umowy dostarczonego przez Sprzedawcę lub pobranego ze strony sprzedawcy, do przesyłki należy dołączyć następujące dane: imię i nazwisko, datę złożenia Zamówienia, numer Zamówienia, opis Produktu oraz dane niezbędne do zwrotu dokonanych płatności. Do przesyłki należy dołączyć potwierdzenie zakupu w postaci paragonu lub faktury. Koszty przesyłki zwrotnej zakupionych Produktów ponosi Konsument. Sprzedawca nie przyjmuje Produktu/ów odsyłanych w przesyłkach za pobraniem lub do Paczkomatów.
4. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt/y Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu/ów na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymane płatności bez kosztów dostarczenia Produktu/ów do Klienta, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży i Produktu/ów zakupionych przez Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Produktu/ów lub dostarczenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Produktu/ów inny niż najtańszy, zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8. Zwracany Produkt nie powinien nosić żadnych śladów użytkowania (w tym zabrudzeń, uszkodzeń itp).
9. Konsument ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości Produktu/ów wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu/ów.
10. Zgodnie z art. 38 pkt 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta (t.j.: Dz.U. z 2019 r., poz. 134, z późn. zm.), Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
11. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
§ 11 Rękojmia za wady
1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkty zakupione w Sklepie bez wad fizycznych lub prawnych (rękojmia za wady).
2. Sprzedawca wyłącza w stosunku do Przedsiębiorców będących Klientami Sklepu rękojmię za wady w zakresie Produktów dostępnych w Sklepie. Dla Konsumentów czas na reklamację z tytułu rękojmi wynosi 2 lata. Termin ten liczy się od dnia odebrania Produktów przez Konsumenta lub inną wskazaną przez niego osobę.
3. Jeżeli zakupiony Produkt posiada wady, Konsument może, w ramach rękojmi za wady:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłoczne i bez nadmiernych dla Konsumenta niedogodności wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad lub wadę usunie;
b) domagać się wymiany wadliwego Produktu/ów na nowy lub usunięcia wady.
4. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.
5. Odstąpienie od umowy jest nieskuteczne, jeżeli wada jest nieistotna.
6. Reklamacje w zakresie rękojmi za wady można składać pisemnie (na adres: EVELINA FASHION Sp. z o.o. ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa) lub droga elektroniczną (adres e-mail: kontakt@evelinabutik.pl). Zalecane jest podanie przez Konsumenta, przy składaniu reklamacji, następujących informacji: 1) opis reklamowanego Produktu, nr Zamówienia, data odbioru Produktu ; 2) rodzaj ujawnionej wady, data i okoliczności jej ujawnienia; 3) żądania w zakresie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży; 4) danych kontaktowych składającego reklamację. Konsument ma prawo posłużyć się przykładowym formularzem reklamacji (formularz reklamacji) , aczkolwiek nie jest to koniecznie dla skuteczności oświadczenia.
7. Reklamowany Produkt należy przesłać na adres: EVELINA FASHION Sp. z o.o. ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa. Niezbędne koszty przesyłki ponosi Konsument.
8. Reklamacja zostanie rozpatrzone niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę, o czym Konsument zostanie poinformowany w wiadomości e‑mail wysłanej na adres poczty elektronicznej wskazany w złożonym Zamówieniu.
9. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca wyśle do Klienta produkt pełnowartościowy w ciągu 14 dni, a gdy okaże się to niemożliwe (np. wyczerpany nakład), Sprzedawca zwróci pełną kwotę zapłaconej ceny za Produkt/Produkty.
10. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Produkt zostanie odesłany wraz z opinią o niezasadności reklamacji.
11. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi.
12. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem 1 roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem 2 lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi. W terminach określonych powyżej Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży albo obniżeniu ceny z powodu wad Produktu. Jeżeli Konsument zażądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady.
13. Przy odbiorze Produktu Konsument ma prawo sprawdzić zamówiony Produkt w obecności kuriera, a w przypadku stwierdzenia uszkodzeń domagać się sporządzenia protokołu. W takiej sytuacji Konsument ma prawo wnieść reklamację do przewoźnika według jego wewnętrznej procedury (w odpowiedniej formie i terminie), również jeżeli kurier odmówił sporządzenia protokołu na okoliczność stwierdzonych uszkodzeń dostarczonego Produktu.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,
2) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706.) z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą,
3) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 13 Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych:
1) Klientów pozyskanych w związku z korzystaniem ze Sklepu;
2) Klientów pozyskanych w związku z zawarciem umowy sprzedaży za pośrednictwem serwisów społecznościowych (Facebook, Instagram);
3) Klientów odwiedzających fanpage Sprzedawcy prowadzone w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram)
jest EVELINA FASHION Sp. z o.o., adres: ul. Otmuchowska nr 48, 48-300 Nysa, NIP: NIP: 7532477953; REGON: 540998670; KRS: 0001157721; adres e-mail: kontakt@evelinabutik.pl
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych Usług Elektronicznych lub zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Szczegółowe zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności, dostępnej tutaj.
§ 14 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, w szczególności jeżeli zmiana ta będzie wymagana przepisami prawa, a także w celu poprawy jakości lub rozszerzenia zakresu świadczonych za pośrednictwem Strony Usług. Zamówienia złożone przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia jej opublikowania na Stronie. Sprzedawca poinformuje Klienta na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W przypadku gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Sprzedawca oraz Klient mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
3. Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
4. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowych przerw w działaniu Strony internetowej, w szczególności z powodów technicznych.
6. Wszystkie zdjęcia, grafiki, logotypy, publikacje i teksty dostępne w Sklepie internetowym są chronione ustawą z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późniejszymi zmianami). Zakazane jest bezprawne kopiowane, zwielokrotnianie bądź rozpowszechnianie wszelkich treści zamieszczonych na stronie Sklepu.
7. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2020r.
Załączniki:
1. Formularz odstąpienia od umowy